Mesafeli Satış Sözleşmesi
1) Taraflar
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (Sözleşme) 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (Kanun) ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği’ne uygun olarak düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin tarafları Sözleşme tahtında Kanun’dan ve
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nden kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul
ve beyan ederler.
“Web sitesinin” (https://ekofan.com.tr/magaza/) işletmecisi; iletişim ve ticari bilgileri aşağıda açıkça listenen
“Satıcı” ile bu web sitesini kullanan, ürün-hizmet satın “Alıcı” arasında herhangi bir alışveriş-ticaret işi
ifasında yürürlüğe giren Sözleşmedir.
A) Satıcı Bilgileri
Firma ünvanı | Ekofan Soğutma End. Mut. İth. İhr. Paz. San. Tic. Ltd. Şti. |
Adresi | Salihpaşalar Mahallesi Köyiçi Sokak NO:21/1, Menteşe/Muğla |
Telefon | 090 252 225 33 72 |
Faks | 090 252 225 33 82 |
E-posta | destek@ekofan.com.tr |
KEP | ekofansogutma@hs01.kep.tr |
MERSIS NO | 0330045838100016 |
Vergi Dairesi ve NO | Muğla VD- 3300458381 |
B) Alıcı bilgileri
Adı/Ünvanı | |
Adresi | |
Telefon numarası | |
Eposta adresi |
2) Sözleşme Konusu
Alıcı’nın, web sitesinden (Websitesi), Satıcı’ya ait mal veya hizmetin satın alınmasına yönelik
elektronik olarak sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip mal ve/veya hizmetin
satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi oluşturur.
İşbu Sözleşme’nin akdedilmesi ile Alıcı ve/veya müşteri-üye Firmanın Gizlilik Politikası ve üyelik
Sözleşmeleri’nin hükümlerinin ifasını engellemez, bu kapsamlarda tarafların yükümlülüklerini
anladıklarını ve ilgili tüm sorumluluğu yerine getireceklerini kabul ve beyan ederler.
3) Mal Teslimatı
Sözleşme Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup,
Alıcı’nın Satıcı’dan satın almış olduğu mal veya hizmetin Alıcı’ya teslim edilmesiyle
ifa edilmiş olur. Mal, Alıcı’nın sipariş formunda belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen
yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir.
Malın teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, Websitesi’nde
teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları
Satıcı’ya ait olacaktır. Satıcı, seçili ürünlerde ürün ilan sayfasında açıkça belirterek Türkiye sınırları içerisinde ücretsiz teslimat teklif etmektedir.
Malın teslimatı; ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. Taahhüt edilen süre ürün ilan sayfasında görüntülenir.
Özellikle teslim süresi belirtilmemiş ürünlerde Satıcı 5 (beş) işgününü aşmayacak süre içerisinde ürünün Alıcı’ya gönderir.
Satıcı,
sipariş konusu mal veya hizmetin ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller
saklı kalmak kaydıyla, mal veya hizmeti, Alıcı tarafından mal veya hizmetin sipariş
edilmesinden itibaren en geç 30 (otuz) takvim gününde içinde teslim eder.
Herhangi bir nedenle Alıcı tarafından mal veya hizmetin bedeli ödenmez veya yapılan
ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı mal veya hizmetin teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Malın Satıcı tarafından Alıcıya ulaştırılmak üzere nakliyat işlemlerine başlanmasından (kargoya, teslimat aracısına teslim edilmesinden sonra)
sonra ve Alıcı tarafından teslim
alınmasından önce Alıcı tarafından yapılan sipariş iptallerinde kargo bedelinden Alıcı
sorumludur.
Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde
Satıcı bu durumu ççrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’yı bilgilendirecek
ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim
tarihinden itibaren en geç 3 (üç) gün içinde iade edecektir, bu süreye Alıcı’nın
ödeme işleri yürütücüsü bankasının uyguladığı prosedürler ve süre dahil değildir.
4) Satıcının beyan ve taahhütleri
Satıcı, Sözleşme konusu mal veya hizmetin tüketici mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı’ya teslim edilmesinden sorumludur.
Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni
ile sözleşme konusu mal veya hizmeti süresi içinde teslim edemez ise, durumu
öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde ve/veya sipariş tarihinden
itibaren 10 (on) gün içinde Alıcı’ya bildirmekle yükümlüdür.
Sözleşme konusu mal ve/veya hizmet, Alıcı’dan başka bir kişiye teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı
sorumlu tutulamaz.
5) Alıcının beyan ve taahhütleri
Alıcı, Websitesi’nde yer alan Sözleşme konusu mal ve/veya hizmetin temel
nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline
ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi
olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Alıcılar, tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı
iletişim bilgilerini kullanarak ve/veya Websitesi’nde yer alan ilgili
formlar üzerinden ulaştırabilirler.
Alıcı, işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli
sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcı’ya verilmesi gereken
adres, siparişi verilen mal ve/veya hizmete ait temel özellikler, mal
ve/veya hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat
fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.
Alıcı’nın, teslim edildiği esnada tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış
vb. hasarlı ve ayıplı olduğu açıkça belli olan Sözleşme konusu mal ve/veya
hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine
aittir.
Mal veya hizmetin tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın
kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka
aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun
mal ve/veya hizmetin bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine
teslim edilmiş olması kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde Satıcı’ya
iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı’ya aittir.
6) Cayma hakkı
Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve
hiçbir gerekçe göstermeksizin, mal satışına ilişkin işlemlerde
teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde
satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma
hakkını kullanabilir. Alıcı, malın teslimine kadar olan süre
içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Alıcı, cayma hakkını web sitesinde bulunan ilgili formları
doldurmak suretiyle kullanabilir. Alıcı’nın ilgili sayfada yer
alan iade talep formunu doldurup satıcının iade adres
bilgilerini alarak, cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren
10 (on) gün içinde malı geri göndermesi gerekmektedir. Mal ile
beraber faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa
standart aksesuarları, mal ile birlikte hediye edilen diğer
ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi
gerekmektedir. İade edilecek ürünün tekrar satılabilir olması esastır.
Satıcı kutusu, paketi ve/veya aksesuarları hasarlı/eksik ürünlerin iadesini reddedilebilir
ve/veya ürüne bağlı olarak %10-%50 fiyat farkı talep edebilir. İade edilen ürünün iadesinden vazgeçen Alıcı nakliye ücretlerini karşılar.
Cayma hakkının kullanılmasına ilişkin detaylı
bilgi https://ekofan.com.tr/magaza/iade-ve-cayma-kosullari/sayfasında
yer almaktadır.
Alıcının ilgili mal veya hizmete ilişkin Satıcı veya Aracı
Hizmet Sağlayıcıya yaptığı tüm ödemeler Alıcıya satın alırken
kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye
herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden ve tek seferde
(Alıcı’nın taksitli alışveriş yapmış olması halinde yine aynı
koşullarda taksitli şekilde) iade edilecektir. İade süreci
kullanılan ödeme aracına göre bankalara bağlı olarak farklılık
gösterebilir, bu konuda Satıcının herhangi bir sorumluluğu
yoktur.
7) Mal-hizmetin bedeli
Malın peşin veya vadeli satış fiyatı, sipariş formunda yer almakla birlikte, sipariş sonu gönderilen bilgilendirme e-postası ve ürün ile birlikte veya daha sonra müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcut olan fiyattır. Satıcı tarafından yapılan indirimler, sağlanan kuponlar, kargo ücreti ve/veya sair uygulamalar satış fiyatına yansıtılır.
8) Bildirimler
İşbu Sözleşme tahtında taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, Websitesinde yer alan ilgili formalar veya firmanın yukarıda yazılan elektronik posta adreslerine iletilecek elektronik posta aracılığıyla yapılacaktır; müşterinin sözlü talimatı ile sipariş-satış ile ilgili talimat alınmaz. Alıcı, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Satıcının resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
9) Uyuşmazlıkların çözümü
Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında
satılan mal veya hizmete ilişkin sorumluluk bizzat
Satıcıya aittir. Bununla birlikte Alıcılar, satın
aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili şikâyetlerini
Satıcıya doğrudan yukarıda yazılan firmanın kurumsal
eposta adreslerini veya web sitesi üzerinden
iletecektir.
İş bu Mesafeli Satış Sözleşme ile ilgili çıkacak
ihtilaflarda; her yıl Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
tarafından ilan edilen değere kadar Alıcının
yerleşim yerindeki ürünü satın aldığı veya
ikametgâhının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe
Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, söz konusu
değerin üzerindeki ihtilaflarda ise Tüketici
Mahkemeleri yetkilidir.
10) Yürürlük
10 (on) maddeden ibaret bu Sözleşme, taraflarca okunarak, tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.