Değişim, iade ve cayma Koşulları

Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, malı teslim aldığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanımında malın ambalajının açılmamış olması, varsa tüm aksesuarlarının bulunması, eksiksiz olması,  kullanılmamış olması, deforme olmamış olması, hasarsız olması, tadilat görmemiş olması, yeniden pazarlanabilir olması gibi durumlar aranır. İade işlemi malın satıcıya ulaşmasından sonra başlar.

İade işlemleri ve koşulları

İade edilmek istenen malın fatura bilgisi bireysel-gerçek müşteri olması durumunda tarafımızca düzenlenen orijinal faturanın ibrazı, fatura bilgisi kurumsal-firma-tüzel kişilik ise ürüne ait iade faturası düzenlenmesi beklenir, aksi takdirde iade işlemi başlatılmaz. İade sürecinin başlatmak için websitemizde yer alan ilgili formları kullanmalısınız; satış işlemine dair yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, websitemizde yer alan ilgili formalar veya firmamızın kurumsal eposta adresi (destek@ekofan.com.tr) üzerinden elektronik posta aracılığıyla yapılmalıdır, aksi takdirde iade süreci başlatılamaz.

Değiştirilmek istenen mal satıcıya tekrar orijinal ambalajı ile özenle paketlenmeli ve ürüne ve/veya varsa aksesuarlarına zarar gelmeyecek şekilde gönderilmelidir. İade işlemi için gönderim adresi her bir sipariş/ürün için farklı olabilir, bu konuda müşteri hizmetleri tarafından bilgilendirileceksiniz.

Web sitemizde sunduğumuz bazı ürünler iade edilemez. Bu ürünler; özel istek ve talepler uyarınca üretilen veya orijinal ürünler üzerinde özel istek ve talepler uyarınca değişiklik veya ilaveler-çıkarmalar yapılarak kişiye özel hale getirilen veya niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünlerdir. Ayrıca genel olarak ürün herhangi bir amaçla kullanıldığında veya kullanılmamış olsa dahi deforme edildi ise bu ürünlerde iade hakki kullanılamaz.

Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan tüm masraflar alıcıya aittir. Alıcı iade edeceği malı Satıcıya Satıcının belirlediği gönderim şekli ile gönderdiği sürece, iade nakliye bedeli Satıcıya aittir. Alıcının iade edeceği malı farklı bir gönderim şekli ile göndermesi halinde, iade nakliye-kargo-ulaşım bedelinden Satıcı sorumlu değildir. Her iki durumda da malın nakliye sürecinde uğrayacağı hasardan firmamız sorumlu değildir.

İade talebiniz onaylandıktan hemen sonra sipariş bedelini otomatik olarak alışveriş yaparken kullandığınız kredi kartına iade ederiz; aynı bankanın başka banka/kredi kartı veya farklı bankanın banka/kredi kartına işlem yapılamaz. İadenin kredi kartınıza ulaşması tamamen ilgili bankanın iç süreçlerine bağlıdır ve süreç farklılık gösterebilir. Bankaların ilettiği bilgiye göre bu işlem genellike 7 işgünü içinde işleme alınmakta fakat gecikmeler yaşanabilmektedir. Bu konu ile ilgili bankanız ile görüşmenizi ve işlemi takip etmenizi tavsiye ederiz. Siparişinizi oluştururken taksitli ödeme seçeneğini kullanarak ödeme yaparsanız ücret iadesi yine bankanızın belirlediği süreçlerde taksitli olarak yapılır. Bu konularda firmamızın bir tasarrufu veya sorumluluğu yoktur. Kredi kartı ile ödeme yaptığınız bir alışverişte ücret iadesi nakit olarak yapılmaz.

Değişim işlemleri ve koşulları

Web sitemizden satın aldığınız yukarıda anlatılan iade koşullarını taşıyan ürünlerin farklı ürünle değişimi talep edilebilir. Bu durumda müşteri hizmetleri ile iletişime geçerek değişim işlemini başlatabilirsiniz. Değişim işlemlerinde değiştirmek istediğiniz ürünün iade edilebilir koşulda olması şartı aranır. Almak istediğiniz ürünün stoklarımızda olmaması ve/veya ek işlem gerektirmesi ve dolayısıyla değişim sürecinin tamamlanması işlemleri yine müşteri hizmetlerimiz tarafından detaylı olarak anlatılacak ve tarafınıza her aşamada bilgi verilecektir.

Tüzel kişilerin iade, cayma ve değişim koşulları ve süreçlerinde herhangi bir farklılık bulunmaz.